Monday 8 April 2013

Bila Si Kecil Menangis..

Petang dinihari tu memang cukup kalut..ayahku mendapat panggilan kecemasan dari kakak ipar, alaaaa cucunya yang buas tue injured terbelah tangan..punya la kalut pergi hospital sampai tetinggal tepon..Apa lagi aku yg tolong hantarkan handphone dia tue kat kecemasan..Bila sampai kat sana dah kedengaran suara si kecik menangis..Aku pun pergi la tengok teruk ker anak sedare aku tue..agak teruk juga lahh banyak darah dan confirm kene jahit..Dia main3 macam mana dekat cermin, n then cermin tue pecah terkena la tngannya.. Hisssshh mmg buas..Aku tengok ayah aku tgh pujuk3 dia..tapi tak nak jugak berhenti nangis..alaaaaa imagine budak 5 tahun nk tahan sakit mcm mana kan..aku tak sampai hati tgk dia nangis..punya la kepala otak aku pikir bermacam3 idea nk suruh dia berhenti nangis..Selain mak ayah dia mmg aku laa yg rapat dengan si kecik tue..ala budak3 aku manjakan laaaa...Aku pujuk dia,kalu good boy tak boleh nangis.. mcm3 la aku pujuk..last3 aku cakap..klau lutfi good boy che na akan belikan train thomas...good boy tak bulih nangis..akhirnya termakan pujukan aku..budak kecik tu diam..aku pun buat3 laaaa berbual dgn dia..
Aku;Alaaaa sikit jer tue,sikit jer dr jahit..nanti kita pergi beli train ek..kita carik yg ada keluar asap tue..lutfi suka kan..lutfi nk colour blue ke red?? siap bulih pilih tue nk colour blue tak nak red(tengah sakit3 tue).. budak tue mmg senyup terus,tak pandang pun tangan dia, aku amk perhatian dia duk berbual3 ngan dia tak nak menangis,sempat lagi merepek3 tue..aku ckap...haaa dulu pun jahit jugak kan dkt kepala.. Lutfi: I hit the wall at the mosque(perh speaking!!) kalah aku........lama la jugak nk kene mujuk dia,sampai la dr bius nk jahit tangan dia tue...sedih tue sempat ckp but my father not going back... aku:alaaaaa ur father kan further study,next week nt balik laaaa dia......tengok3 esok dah terpacak,yerla anak kesayangan injured katakan... mak dia mmg kat luar menangis laaa(mana laaaaa bulih tgk anak kene jahit kan)..aku laaaa jadik peneman si kecik tu...Dr siap ajar lagi tue..time3 nie laaa nk demand,beli train yg besar punyer..aku dlm hati:habis laa kali nie...Akhirnya siapla jahit tangan dia..mmg aku puji laaa budak tue berkeru3 dahi tahan sakit semata3 aku tak bagi nangis....hehe..dr yg rawat anak sedare aku tu dr dari palestin..dia ciap puji,good boy tak nangis..mmg la tak nangis aku dah bodek..huhhh semuanya selamat nasib baek..Kalu la anak aku agaknya aku yg pitam dulu kot,perhhhhh...

No comments:

Post a Comment